Google+ Followers

Grupul coral Minisong dirijor Ioan Luchian Mihalea

Grupul Minisong

GASCA ZURLI - La oglinda

GASCA ZURLI - Am o casuta mica

For Children. Let's Star Jump! - Dance Song! Debbie Doo & Friends!

luni, 29 iulie 2013

ESENTA EDUCATIEI PRESCOLARULUI IN GRADINITA



Pedagogia stiintifica arata ca prescolarul, datorita varstei si, implicit, a lipsei de pregatire si experienta, nu poate face singur, cu maximum de eficienta, investigatiile in mediul inconjurator. Ca urmare, educatoarei ii revine importanta sarcina de a conduce copilul, treptat, pe calea cunoasterii si a intelegerii corecte a realitatii.
In cadrul procesului instructiv-educativ, cadrele didactice se ocupa de educarea capacitatii de percepere si de spiritul de observatie al copiilor, ca acestia sa inceapa sa observe lucrurile noi si aspectele esentiale ale vietii inconjuratoare.
Pentru imbogatirea vocabularului se foloseste asocierea cuvintelor noi cu diferite obiecte sau fenomene percepute direct, care contribuie la concretizarea continutului lor.
Prin insusirea tehnicii de manuire a creionului, a plastilinei, a hartiei ori a foarfecelor, copilul este condus spre formarea deprinderilor practice si utile, ca indemanarea, siguranta si precizia in miscari.
Prin insusirea cunostintelor despre multimile de obiecte si despre operatiile cu acestea se urmareste imbogatirea capacitatii de perceptie despre forma, culoare, marime, pozitie spatiala; se dezvolta puterea de observatie, de analiza, de comparatie, rapiditatea si independenta in gandire si actiune.
Avand in vedere cele prezentate mai sus, si nu numai, putem concluziona ca aceste cunostinte dobandite la varsta prescolara vor deveni o busola sigura in activitatea si comportamentul ulterior al copilului, iar educatia in gradinita este, in esenta, un proces al carui rezultat este concretizat in dezvoltarea multilaterala a celui mic si in buna pregatire a acestuia pentru activitatile scolare ce vor urma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu